Dla pacjentów

Jak działa portal WizytaDomowa.pl - odpowiedzi na pytania pacjentów
 

* * *

1. Ile kosztuje korzystanie z portalu i wyszukiwanie pomocy medycznej?

Korzystanie z portalu dla pacjentów jest całkowicie bezpłatne. Portal WizytaDomowa.pl nie pobiera od pacjentów żadnych opłat! Wszelkie rozliczenia pomiędzy pacjentem i lekarzem odbywają się poza portalem, który nie jest pośrednikiem, ani powiernikiem w rozlieczeniach finansowych.
 

2. Kim są lekarze i specjaliści w bazie portalu WizytaDomowa.pl ? Czy są weryfikowani?

Lekarze, pielęgniarki i specjaliści, których można znaleźć w wyszukiwarce wizyt domowych WizytaDomowa.pl to osoby prowadzące zawodową aktywność medyczną, praktycy i osoby z wieloletnim doświadczeniem. Osoby te nie są weryfikowane przez zespół portalu, weryfikowane są ich dane kontaktowe i opisy. Każdy dodający profil ma obowiązek uzupełnienia danych zgodnych z danymi faktycznymi dot. wykonywanego zawodu. Każdorazowe wykrycie odstępstwa od tej zasady karane jest usunięciem profilu.
 

3. Jak korzystać z wyszukiwarki wizyt domowych?

Wyszukiwarka wizyt domowych portalu WizytaDomowa.pl jest nowoczesnym, uczącym się narzędziem. Dzięki zastosowanemu algorytmowi, skóteczne wyszukanie możliwe jest w oparciu o dwie podstawowe informację - kogo szukamy (specjalizacja lub usługa) oraz lokalizacja, w której ma nastąpić realizacja wizyty. W miastach posiadających dzielnice wyszukiwanie można ograniczyć do poszczególnych dzielnic np.Warszawa, Bemowo. Wyszukiwarka wskaże lekarzy, specjalistów i weterynarzy realizujących wizyty domowe w danym rejonie.

4. Jak odbywa się umawianie wizyt domowych za pośrednictwem portaliu WizytaDomowa.pl?

Portal WizytaDomowa.pl jest narzędziem wyszukiwania lekarzy i specjalistów świadczących usługi wizyt domowowych. Udostępniania danych kontaktowe lekarzy i specjalistów pacjentom w celu zaspokojenia potrzeb realizacji wizyt domowych w określonym miejscu i czasie.  W zależności od preferencji dysponenta profilu (lekarza/pielęgniarki/specjalisty, weterynarza), może to być kontakt e-mailowy, telefoniczny - na który dzwoni pacjent oczekujący wsparcia medycznego, lub oparty o dedykowaną aplikację na urządzenia mobilne. Część profili (PROFILE PREMIUM) udostępnia także dane kontaktowe oraz godziny przyjęć lekarzy i specjalistów w gabinetach, przychodniach lub klinikach oraz mapę lokalizacyjną, ułatwiającą dojazd do w/w. Także w tym wypadku umawianie wizyt odbywa się na linii świadczeniodawca - pacjent na zasadach określonych przez świadczeniodawcę.


5. Kto płaci za zamówioną wizytę domową?

Wszystkie koszty wynikające z umawiania, realizacji, czy też odstąpienia narzędzi pomocy medycznej zarówno w czasie wizyty domowej i jak i wizyty w gabinesie ponosi pacjent, zgodnie z umową pomiędzy pacjentem a świadczeniodawcą (lekarzem, pielęgniarką, specjalistą, wtereynarzem).

6. Ile kosztuje wizyta domowa?

Koszt wizyty domowej określa każdy z lekarzy/pielęgniarek/ specjalistów indywidualnie. Cena wizyty domowej zależy od kilku czynników – m.in., miejscowości, specjalizacji i rangi osoby niosącej pomoc medyczną, samej usługi medycznej i pory dnia. Koszty wizy domowych reguluje po części rynek -  najdroższe będą więc wizyty domowe realizowane przez wysoko wyspecjalizowanych lekarzy w dużych miastach w dni świąteczne, najtańsze w dni powszednie realizowane przez lekarza bądź specjalistę który ma znaczącą konkurencję w tej kategorii usługi jaką jest wizyta domowa. Warto ustalić cenę za wizytę przed jej zamówieniem by nie być zaskoczonym w momencie regulowania należności za wizytę. Proszę mieć na uwadze, że zwłaszcza w dużych miastach często sama wizyta choć trwa ok 20-30 minut to wraz z dojazdem może zajmować lekarzowi czy pielęgniarce nawet 2 godziny.


7. Jak mogę odwołać wizytę domową?

Umawianie jak i odwoływanie wizyt domowych, o ile świadczeniodawca dopuszcza taką możliwość, powinno mieć charakter skutecznego powiadomienia wyrażonego przez akceptację odwołania usługi przez świadczeniodawcę. W innym przypadku świadczeniodawca może wystąpić z roszczeniem do zamawiającego wynikającym z braku skutecznego anulowania zamówienia wizyty domowej.


8. Czy muszę się rejestrować na portalu?

Nie. Portal WizytaDomowa.pl nie przewiduje opcji tworzenia profili i logowania dla pacjentów. 
 

9. Chcę polecić swojego lekarza/pielęgniarkę/ specjalistę, jak mogę to zrobić?

Tak, będziemy wdzięczni za każde polecenie i kontakt do lekarza/ pielęgniarki/ specjalisty/ weterynarza, którego uznają Państwo za godnego polecenia innym pacjentom. Można to zrobić na trzy sposoby – albo polecić im nasz portal, udostępnić kontakt do naszego zespołu: biuro(@)wizytadomowa.pl, tel. 517 33 99 91 lub przekazać nam kontakt do polecanej osoby/przychodni/kliniki.
 

10. Dane kontaktowe lekarza z profilu są nieaktualne – co robić?

W przypadku wykrycia nieaktualnych danych kontaktowych w którymś z profili kontaktowych prosimy o poinformowanie nas o tym fakcie – dane zostaną zweryfikowane lub usunięte.
 

11. Zadzwoniłam (łem) na numer lekarza, a zgłosiła się recepcja przychodni, co robić?

Naszym celem jest udostępnienie pacjentom szybkiego i bezpośredniego kontaktu z poszukiwanymi lekarzami i specjalistami, dlatego chcemy by w profilach indywidualnych były umieszczane dane bezpośrednie.  Umieszczenie „zbiorczego” numeru telefonu w profilu prywatnym jest naruszeniem naszego regulaminu, w takim wypadku prosimy o poinformowanie nas o tym fakcie. Profil taki zostanie zweryfikowany, w ostateczności usunięty z naszej bazy.

Jedyne odstępstwo, w którym dopuszczamy podawanie danych do przychodni i gabinetów pracy świadczeniodawców dotyczy osobnej sekcji gabinetów i są one wyraźnie oznaczone wraz z podaniem lokalizacji.

 

12. Czy na portalu WizytaDomowa.pl dostępne są porady medyczne on-line lub przez telefon?

Aktualnie nasz portal nie umożliwia realizowania porad medycznych on-line i przez telefon, ale obserwujemy zapotrzebowanie na takie rozwiązania i nie wykluczamy w przyszłości wprowadzenia porad  w oparciu o rozmowę telefoniczną lub chat ze sepcjalistami.
 

13. Gdzie mogę zostawić opinię na temat portalu i świadczonych usług?

Ze względu na fakt, że w Internecie jest zbyt duża dowolność publikowania opinii, a pacjenci mają szeroką gamę narzędzi w przypadku niezadowolenia ze świadczonej usług, zrezygnowaliśmy opcji oceny lekarzy i specjalistów. Chcemy, by nasz portal, miał praktyczny i narzędziowy charakter i skupiamy się na jego rozwoju w tym obszarze, dlatego będziemy wdzięczni za każdą opinię dotyczącą naszego portalu ale także charakteru świadczonych usług. Czekamy na opinie pod adresem opinie@wizytadomowa.pl. 
 

14. Czy Wasz portal wyszukuje także wizyty domowe weterynarzy?

Tak. WizytaDomowa.pl – jest wyszukiwarką wizyt domowych, a nasi pupile – zwłaszcza koty i psy – to też domownicy, dlatego wychodząc na przeciw oczekiwanion naszych użytkowników, którzy zgłaszali do nas taką potrzebę, zdecydowaliśmy o poszerzeniu bazy świadczeniodawców o wterynarzy domowych. Zamawianie usługi wterenaryjnej w miejscu przebywania pacjenta odbywa się na takich samych zasadach jak w każdym innym przypadku.